Δικαίωμα ακύρωσης και επιστροφής
1.1 Ποιο είναι το δικαίωμα ακύρωσης;
1.2 Έναρξη της περιόδου προβληματισμού
1.3 Πώς μπορείτε να ακυρώσετε την αγορά σας;
1.4 Πότε θα λάβετε πίσω τα χρήματά σας;
1.5 Επιστροφή της παραγγελίας
1.6 Απόσβεση
1.7 Εξαιρέσεις από το δικαίωμα ακύρωσης.
1.1 Ποιο είναι το δικαίωμα ακύρωσης;
Ως καταναλωτής έχετε το δικαίωμα να ακυρώσετε τη σύμβαση (μέσω του Διαδικτύου). Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να ακυρώσετε την αγορά σας εντός ορισμένης προθεσμίας, της λεγόμενης "περιόδου προβληματισμού". Η περίοδος αυτή ορίζεται νομικά σε 14 ημερολογιακές ημέρες, αλλά εμείς σας προσφέρουμε περίοδο προβληματισμού 30 ημερολογιακών ημερών. Εάν κάνετε χρήση αυτού του δικαιώματος εντός αυτής της περιόδου, θα φροντίσουμε να σας επιστραφεί το ποσό της αγοράς που αντιστοιχεί στα επιστρεφόμενα προϊόντα. Εάν επιστρέψετε ολόκληρη την παραγγελία σας, θα σας επιστραφούν επίσης τα τυχόν έξοδα αποστολής και συναλλαγής που καταβάλατε. Με μερική επιστροφή, δεν θα σας επιστραφούν τα έξοδα αποστολής και συναλλαγής.
Σημειώστε ότι υπάρχουν εξαιρέσεις στο δικαίωμα ακύρωσης και μπορείτε να τις διαβάσετε στην ενότητα 1.7 παρακάτω.
1.2 Έναρξη της περιόδου προβληματισμού
Προσφέρουμε περίοδο προβληματισμού 30 ημερολογιακών ημερών. Αυτό σημαίνει ότι έχετε στη διάθεσή σας 30 ημερολογιακές ημέρες για να αποφασίσετε αν ένα προϊόν είναι κατάλληλο για εσάς. Εάν επιθυμείτε να επιστρέψετε το προϊόν, μπορείτε να μας ειδοποιήσετε κατά τη διάρκεια της περιόδου προβληματισμού και στη συνέχεια έχετε 14 ημερολογιακές ημέρες από τη στιγμή της ειδοποίησης για να μας επιστρέψετε το πακέτο.
Μπορείτε επίσης να το επιστρέψετε χωρίς να μας ειδοποιήσετε εκ των προτέρων, ωστόσο είναι σημαντικό να μας επιστρέψετε το πακέτο εντός της περιόδου προβληματισμού. Βεβαιωθείτε ότι προσθέτετε επίσης μια δήλωση στο πακέτο επιστροφής στην οποία δηλώνετε ότι επιθυμείτε να κάνετε χρήση του δικαιώματος ακύρωσης (για παράδειγμα, το ευρωπαϊκό υπόδειγμα εντύπου από το παράρτημα 1 παρακάτω).
Λάβετε υπόψη ότι η περίοδος προβληματισμού των 30 ημερών δεν αρχίζει πριν από την ημέρα που θα παραλάβετε το προϊόν σας. Εάν η παραγγελία σας παραδίδεται με περισσότερες ξεχωριστές παραδόσεις, η περίοδος προβληματισμού αρχίζει μόνο μετά την ημέρα παραλαβής της τελευταίας παράδοσης. Εάν ένα δέμα έχει παραδοθεί στους γείτονές σας, η περίοδος προβληματισμού θα ξεκινήσει εάν έχετε ορίσει αυτούς τους γείτονες ως παραλήπτες.
1.3 Πώς μπορείτε να ακυρώσετε την αγορά σας;
Νομικά η περίοδος προβληματισμού είναι 14 ημερολογιακές ημέρες. Καταλαβαίνουμε ότι είναι δύσκολο να ληφθεί απόφαση εντός 14 ημερολογιακών ημερών. Γι' αυτό παρατείναμε την περίοδο προβληματισμού σε 30 ημερολογιακές ημέρες. Αναφέραμε παραπάνω πότε αρχίζουν αυτές οι 30 ημέρες.
Μπορείτε να ακυρώσετε την αγορά ενημερώνοντάς μας μέσω των ακόλουθων επιλογών:
- Ενημερώνοντάς μας μέσω ταχυδρομείου ή τηλεφώνου,
- Αποστέλλοντάς μας το συμπληρωμένο έντυπο ευρωπαϊκού υποδείγματος (βλ. παράρτημα 1),
- Επιστρέφοντας το πακέτο με γραπτή δήλωση στην οποία δηλώνετε ότι επικαλείστε το δικαίωμά σας για ακύρωση (π.χ. το έντυπο ευρωπαϊκού υποδείγματος).
(Προτιμούμε το βήμα 1, καθώς αυτή είναι η απλούστερη επιλογή για εσάς).
Για να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας, είμαστε φυσικά περίεργοι για τον λόγο για τον οποίο εγκαταλείπετε την αγορά σας, αλλά ποτέ δεν θα είστε υποχρεωμένοι να δώσετε λόγο.
1.4 Πότε θα λάβετε πίσω τα χρήματά σας;
Προσπαθούμε να επιστρέψουμε τα χρήματά σας το συντομότερο δυνατό. Αυτό το κάνουμε πάντα μέσω του τρόπου με τον οποίο έχετε αρχικά πληρώσει και δεν θα χρεώσουμε ποτέ γι' αυτό.
Θα σας επιστρέψουμε τα χρήματα το αργότερο εντός περιόδου 14 ημερών από τη στιγμή που θα μας ενημερώσετε για την ακύρωση. Ωστόσο, έχουμε το δικαίωμα να περιμένουμε για την επιστροφή χρημάτων μέχρι να λάβουμε πίσω το προϊόν ή μέχρι να αποδείξετε ικανοποιητικά ότι το προϊόν έχει αποσταλεί, ανάλογα με το ποιο από τα δύο είναι πρώτο.
Παρακαλούμε σημειώστε ότι, εάν ένα προϊόν έχει υποστεί ζημιά, ενδέχεται να αφαιρέσουμε για την απόσβεση, παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με αυτό.
1.5 Επιστροφή της παραγγελίας
Πρέπει να επιστρέψετε τα προϊόντα εντός της περιόδου προβληματισμού των 30 ημερολογιακών ημερών ή να μας ενημερώσετε ότι επιθυμείτε να το κάνετε. Εάν μας ενημερώσετε για την επιστροφή εντός της περιόδου των 30 ημερών, τότε έχετε άλλες 14 ημερολογιακές ημέρες από εκείνη τη στιγμή για να μας επιστρέψετε το πακέτο. Η διεύθυνσή μας για την επιστροφή είναι η εξής: 1: Peizerweg 97, 9727 AJ Groningen. Δυστυχώς, τα έξοδα επιστροφής βαρύνουν τον πελάτη.
1.6 Αποσβέσεις
Είστε υπεύθυνοι για τη χρήση του προϊόντος κατά τη διάρκεια της περιόδου αντανάκλασης. Εάν προκαλέσετε ζημιά στο προϊόν κατά τη διάρκεια της περιόδου αντανάκλασης, ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να σας χρεώσουμε για τη διόρθωση ή τον καθαρισμό του προϊόντος ή εάν δεν μπορούμε να το πουλήσουμε ως καινούργιο. Ωστόσο, είστε υπεύθυνοι για την υποτίμηση του προϊόντος μόνο εάν αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι υπερβήκατε τα αναγκαία όρια για τον προσδιορισμό της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας του.
1.7 Εξαιρέσεις από το δικαίωμα ακύρωσης.
Υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις από το δικαίωμα ακύρωσης, και συγκεκριμένα:
- Τα προϊόντα που έχουν πωληθεί σφραγισμένα για λόγους υγιεινής ή από και προς την άποψη της προστασίας της υγείας, και των οποίων έχετε σπάσει αυτή τη σφραγίδα μετά την παράδοση, δεν μπορούν να επιστραφούν,
- δεν μπορούν να επιστραφούν οι εύκολα αναπαραγώγιμοι δίσκοι (DVD/CD) με ήχο, βίντεο ή λογισμικό και των οποίων η σφραγίδα έχει παραβιαστεί μετά την παράδοση.
Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα για να διευκρινιστούν:
Παράδειγμα 1: Παραγγείλατε συμπληρώματα διατροφής και αφαιρέσατε τη σφραγίδα. Δεδομένου ότι η σφραγίδα έχει αφαιρεθεί, η επιστροφή δεν είναι πλέον δυνατή. Ωστόσο, μπορείτε να το επιστρέψετε εάν η σφραγίδα εξακολουθεί να υπάρχει και να είναι άθικτη.
Παράδειγμα 2: Αγοράζετε ένα σωληνάριο οδοντόκρεμας και ανοίγετε το κουτί. Μόλις ανοίξετε τη σφραγίδα για να χρησιμοποιήσετε την οδοντόκρεμα, το προϊόν δεν μπορεί πλέον να επιστραφεί.
Παράδειγμα 3: Αγοράζετε ένα DVD ή CD με ηχητικές ή βιντεοσκοπημένες εγγραφές ή λογισμικό που περιλαμβάνει σφραγίδα. Μόλις σπάσετε τη σφραγίδα, η επιστροφή δεν είναι πλέον δυνατή.
Παράδειγμα 4: Αγοράζετε ένα DVD γυμναστικής με σφραγίδα. Μόλις σπάσετε τη σφραγίδα, η επιστροφή δεν είναι πλέον δυνατή.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1: Ευρωπαϊκό υπόδειγμα εντύπου ακύρωσης
(συμπληρώστε και επιστρέψτε αυτό το έντυπο μόνο αν θέλετε να ακυρώσετε τη συμφωνία)
Προς:
[ όνομα του επιχειρηματία ]
[ γεωγραφική διεύθυνση του επιχειρηματία]
[ αριθμός φαξ επιχειρηματία, εάν υπάρχει ]
[ διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ηλεκτρονική διεύθυνση του επιχειρηματία]
Με την παρούσα σας ενημερώνω* ότι ακυρώνω/ ακυρώνουμε* τη συμφωνία μας σχετικά με
την υλοποίηση της ακόλουθης υπηρεσίας: [ένδειξη της υπηρεσίας]*
Παραγγέλθηκε στις*/παραλήφθηκε στις* [ημερομηνία παραγγελίας με υπηρεσίες ή παραλαβής με προϊόντα]
[όνομα καταναλωτή/καταναλωτών]
[Διεύθυνση καταναλωτή/καταναλωτών]
[Υπογραφή καταναλωτή/(-ών)] (μόνο όταν το παρόν έντυπο υποβάλλεται σε χαρτί)
* Σβήστε ό,τι δεν ισχύει ή συμπληρώστε ό,τι ισχύει.